Pirmās paaudzes Celica (vairāk info) Otrās paaudzes Celica (vairāk info) Trešās paaudzes Celica (vairāk info) Ceturtās paaudzes Celica (vairāk info) Piektās paaudzes Celica (vairāk info) Sestās paaudzes Celica (vairāk info) Septītās paaudzes Celica (vairāk info)

 

 

Pienāca 2005. gada pavasaris un sākās nākamā spēkrata meklējumi. Sākotnēji tika izskatīti divi varianti – trešās paaudzes Mitsubishi Eclipse un septītās paaudzes Toyota Celica, tomēr, iepazīstoties tuvāk ar pirmā modeļa tehniskajiem datiem, tika secināts, ka tā veiktspēja, tilpuma un jaudas attiecība nav atbilstoša izvirzītajām prasībām. Arī vizuāli Celica likās pievilcīgāka, tādējādi sākās īpašās Celica’s meklējumi, kas kopskaitā ilga gandrīz pusgadu. Izvirzītās prasības bija jaudīgākā 1,8-litra dzinēja modifikācija ar 192 zirgspēkiem, kas ir ļoti labs rādītājs priekš atmosfēriskā dzinēja, un manuālā sešpakāpju pārnesumkārba. Tajā laikā tirgū šādi modeļi bija retums, tādēļ nācās būt pacietīgam auto meklējumos. Pirmā Celica, kas tika skatīta, tika atzīta par labu, tomēr, braucot iemaksāt rokas naudu, izrādījās, ka auto jau pārdots. Nākamais eksemplārs, kas bija melnā krāsā, izrādījās īstais, tomēr ceļš līdz tam bija visai garš. Pēc pirmās apskates bija tikai viens secinājums – auto pamatīgi nolaists. Visi lukturi bija pilni ar dubļiem, priekša – šķība. Pārdevējs automobili bija atvedis no ASV sistu un sataisījis tā, lai auto kaut cik turētos kopā un brauktu. Kā piemēru var minēt priekšējo buferi, kas bija piestiprināts tikai ar vienu skrūvi. Meklējumi turpinājās vēl divus mēnešus, bet bez jebkādām sekmēm. Šo divu mēnešu laikā iepriekš skatītās Celica’s saimnieks pats zvanot cenu bija nolaidis par 3000 eiro līdz 9700 atzīmei. Jāatzīmē, ka šādu auto tirgus cena tajā laikā bija vismaz 11500 eiro. Pēc īsu aprēķinu veikšanas tika secināts, ka par auto un tirgus cenas starpību minētos defektus var novērst un sataisīt labāku nekā standarta piedāvājumu, tādēļ tika nolemts to iegādāties.

Iegāde un pirmie uzlabojumi
Pēc auto iegādes pirmo veicamo darbu sarakstā bija divas lietas – auto ģeometrijas atjaunošana ar robota palīdzību un tehniskās puses sakopšana. Pēc šo darbu veikšanas sekoja vizuālās puses uzlabošana – virsbūves sakopšana, priekšējo lukturu atjaunošana un modificēšana, kā arī aizmugurējo lukturu nomaiņa pret atjauninātajiem no 2003. gada modeļa celicas. Nomaiņu piedzīvoja arī no vairākiem gabaliem kopā salīmētā oriģinālā gaisa filtra kaste, ko aizstāja tobrīd labākais piedāvājumā esošais INJEN SRI gaisa ieplūdes komplekts. Arī nākamais uzlabojums tika veikts praktisku apsvērumu dēļ – tā kā ar to izplūdi, kas bija uzstādīta, nevarēja iziet tehnisko apskati, no ASV tika pasūtīta SKUNK2izplūdes sistēma. Vēl no iegādes defektiem minams slīdošais sajūgs, kuru pēc pāris mēnešu pieciešanas obligāti vajadzēja nomainīt. Izvēle krita par labu keramikas ACT sešu staru komplektam ar cieto izspiešanas kurvi. Tā kā kārbas noņemšana Celicai prasa diezgan lielu piepūli, tika nolemts pie reizes oriģinālo spararatu nomainīt pret vieglāko tirgū pieejamoFidanza. Ērtākai un ātrākai pārnesumu pārslēgšanai tika uzstādīts OBX saīsināta gājiena ātrumpārslēgs (shortshifter).

Pirmie vizuālie uzlabojumi un mūzika
Tuvojoties pavasarim un siltajam laikam, oriģinālos 16’’ diskus vajadzēja aizstāt ar siltajam laikam atbilstošākiem. Izvēle krita par labu jauniem 18 collu OZ Racing Ultraleggera vieglmetāla diskiem (viena diska svars – 8,5 kg) un 225/40 ZR18 izmēra Michelin Eagle F1 riepām. Pēc disku uzstādīšanas starp auto arku un riepu varēja gandrīz ievietot galvu, tādēļ nākamais uzlabojumus, protams, bija auto sēdināšana ar H&R sēdināto atsperu komplektu. Diskiem un atsperēm sekoja paaugstināts dzinēja pārsega gaisa tvērējs. Laika gaitā šiem uzlabojumiem pievienojās arī dzinēja drošībai kalpojošais aizsargs jeb „panna”.

Pienāca laiks labākas mūzikas uzstādīšanai, tādēļ oriģinālo magnetolu aizstāja Pioneer DEH-BT70, bet bagāžas nodalījumu papildināja Sportech individuāli būvētā sabvūfera kaste, kurā vietu atrada divi Pioneer subvūferi. Protams, tika uzstādīti arī PowerAcoustic pastiprinātājs un 1F kondensators. Jāpiebilst, ka subvūferu kaste tika taisīta ar domu, lai, nolaižot aizmugurējos sēdekļus, vēl varētu ievietot sniega dēli. Iegūtais rezultāts bija apmierinošs, bet nekas vairāk. Tādēļ pēc ziemas instalācija tika pārdota. Tā kā prasības pēc bagāžnieka ietilpības vairs nebija aktuālas, jo tika secināts, ka ar sēdinātu auto pie kalna tāpat nevar piebraukt, tad pavasarī Andris atkal vērsās pie Sportech speciālistiem ar vēlmi iegādāties jaunu aparatūru, šoreiz no Soundstream klāsta. Tā kā šoreiz papildus augušajām kvalitātes prasībām bija svarīgs arī vizuālais izpildījums, tad pasūtījuma saraksts pārsniedza 2000 latus. Pie tik nopietnas audio instalācijas radās nepieciešamība pēc pilnas automobiļa „nopakošanas” jeb skaņas izolācijas uzstādīšanas. Vienlaikus tika pārvilkta arī auto elektroinstalācija. Vizuālo pusi papildināja mūzikas sistēmai pieskaņots zils neona apgaismojums salonā, balts neons ārpusē zem automašīnas, un standarta Celicas oranžā paneļa apgaismojuma nomaiņa pret zilu. Nomaiņu piedzīvoja arī tuvie un miglas lukturi – parastās spuldzes tika aizstātas ar lokizlādes jeb tā saukto ksenonu.

Aerodinamiskais virsbūves komplekts
Laimīgas sagadīšanās rezultātā par ļoti pieņemamu cenu Andra īpašumā nonāca oriģinālieTRD (Toyota Racing Departament) sānu sliekšņi un aizmugurējā bufera uzlika. Tā kā TRDpriekšējais buferis neatbilda vizuālajām vēlmēm, tika meklēts cits risinājums. Par vissaistošāko tika atzīta Vizage poliuretāna priekšējā bufera uzlika, tādēļ, neskatoties uz ilgo pāris mēnešu piegādi, to pasūtīja.
Antispārna uzstādīšana sākotnēji nebija plānota, jo auto ļoti labi izskatās gan ar, gan bez tā. Tomēr, ciemojoties pie Xenon.lv, intereses vadītā Kakumei oglekļa šķiedras antispārna piemērīšana beidzās ar tā iegādi.

Balstiekārta, bremzes un salons
Septiņus gadus vecie oriģinālie amortizatori, sēdinātās atsperes un Latvijas ceļu stāvoklis laikā gaitā izrādījās nesavienojami – oriģinālos amortizatorus aizstāja regulējamie Koni Sport. Pirms uzlabojuma veikšanas Andris saskārās ar Celicas lielāko mīnusu – rezerves daļu nepieejamību. Oriģinālās detaļas uz vietas nav un ir jāpasūta, bet neoriģinālās piedāvājumā vispār nav.
Nākamais uzlabojums – bremžu sistēma. Oriģinālie bremžu diski savu mūžu bija nokalpojuši, tādēļ tos aizvietoja ar Brembo caururbtajiem un rievotajiem diskiem. Pie reizes tika uzstādīti diskiem atbilstošie Ferodo Premium bremžu kluči, kā arī pārlasīti un ar melnu pulverkrāsu pārkrāsoti bremžu suporti.
Augstu apgriezienu auto ar VVTL-I (variable valve timing and lift) dinamiskai braukšanai ļoti svarīgi ir pārslēgties pēc iespējas tuvāk ierobežotājam, tādēļ oriģinālā instrumentu paneļa vietā uzstādīts TRD instrumentu panelis, kam tahometrs ir izcelts galvenais un atrodas centrā, nevis kā oriģinālajam – maziņš un nepārskatāms.
Svara samazināšanas nolūkos oriģinālie ādas sēdekļi aizstāti ar Bimarco Expert sporta sēdekļiem, kas uzstādīti kopā ar Sparco 3-collu četru punktu sporta drošības jostām. Tā kā aizmugurējo sēdekļu vietā jau bija ieplānota mūzikas instalācija un līdz ar to sporta jostas oriģināli paredzētajās vietās nebija vairs iespējams nostiprināt, tika individuāli izstrādāts drošības jostu stiprināšanas kronšteins..

Krāsa un atkal mūzika
Jau kopš iegādes brīža automobiļa krāsojums bija viena no lietām, kas īpašnieku neapmierināja. ASV auto jau bija bijusi pārkrāsota, tiesa gan ļoti nekvalitatīvi, un sistā automašīna priekšas daļa bija piedzīvojusi vēl vienu pārkrāsošanu. Arī sliekšņu un buferu uzliku toni neoriģinālajai Celica krāsai piedzīt nebija iespējams, tādēļ 2007. gada ziemas periodā automašīna tika pilnībā pārkrāsota „Satin Black metallic” melnajā tonī ar pērles efektu.
Iegādātā dārgā audio sistēma tika uzstādīta pagaidu variantā, tomēr tā izrādījās liela kļūda. Vairāk kā pusotru gadu netika atrasts laiks vizuālā noformējuma veidošanai. Par laimi 2008. gada „Auto Exotica” izstādes tuvošanās un iespējamā dalība tajā deva ļoti lielu motivāciju pabeigt iesākto mūzikas projektu. Trīs nedēļu laikā tapa ilgi gaidītais sistēmas noformējums, tādējādi izstādes laikā Celica’s mūzikas sistēma priecēja gan dalībnieku, gan apmeklētāju acis.

Dzinēja beigas un uzlabojumu sākums
Prieks par gatavo audio sistēmu un dalību izstādē nebija ilgs – Celica kluba sezonas atklāšanas pasākumā, atpakaļceļā no Ventspils, dzinējs atteica darbību. Konstatētie defekti – izbeigušās dzinēja šāļu (starplikas) metāla daļiņas saskrāpēja dzinēja bloku, bet šāļu neesamība - kloķvārpstu. Atjaunot esošo dzinēju ar oriģinālajām detaļām nebija iespējams, tādēļ nācās izvēlēties – vai nu iegādāties citu nezināmā stāvoklī esošu dzinēju Lietuvā, vai arī veikt pilnīgu esošā dzinēja pārbūvi. Izvēle krita par labu otrajam variantam un vairāk kā nedēļu tika rēķināts nepieciešamo detaļu skaits un naudas līdzekļi. Aprēķinātā summa, protams, rezultātā tika ievērojami pārsniegta, bet par rezultātu saimnieks ir apmierināts.

Iegādāti un uzstādīti tika Darton kaltās čaulas, Crower kaltie klaņi un Wiseco kaltie virzuļi un cita kloķvārpsta, kā rezultātā dzinēja darbības tilpums palielinājās no 1797 ccm līdz 1923ccm. Tā kā jaunā kloķvārpsta nesaderēja ar Fidanza spararatu, tad tika uzstādīts jaunsRPS Billet spararats, kā arī esošais sešu staru sajūga disks nomainīts pret pilsētas lietošanai daudz komfortablāko ACT ielas disku. Dzinēju modifikāciju sarakstu papildināja arī neatkarīgais Apexi Power FC programmējamais dzinēja vadības bloks, Weapon-R sacīkšu izplūdes kolektors, TRD pašbloķējošais ātrumkārbas diferenciālis. Dzinēja stabilākai fiksācijai paātrināšanās laikā, tika uzstādīti poliuretāna Energy Suspension dzinēja spilveni.

Radās nepieciešamība pēc modificētā dzinēja darbības novērošanas rādītājiem, un izvēle krita par labu ProSport eļļas spiediena, dzesēšanas šķidruma un eļļas temperatūras rādītājiem. Modifikāciju sarakstu papildina arī AEM UEGO platjoslas lambdas zonde ar kontrolieri. Dzinēja vadības bloka programmēšanai tiek izmantots FC Datalogit savienotājinterfeiss un programmatūra.
Ērtākai dzinēja vadības sistēmas programmēšanai un novērošanai, kā arī auto mūzikas vadībai, navigācijai un pārējām standarta un nestandarta datora funkcijām, tika iegādāts un stacionāri uzstādīts automašīnas dators ar 7 collu skārienjūtīgu ekrānu. Savukārt ērtākai braukšanai iegādāti Momo Trek-R sporta stūre un ProSport pārnesumu pārslēgšanās indikators.

Jauda un nākotnes plāni
Uz doto brīdi automašīnas jauda ir ap 250 zirgspēkiem, kas ir visai iespaidīgs rādītājs 1,8-litru atmosfēriskajam dzinējam, pie tam automašīnas pašmasa ir tikai 1 tonna. Pēc pēdējo nepieciešamo un vēlamo modifikāciju – Piper stage 2 sadales vārpstām un regulāciju Lietuvas GroundZero, automašīna varētu sasniegt plānotos 300 zirgspēkus. Papildus veiktajām modifikācijām uzstādot turbo komplektu, iespējams sasniegt līdz pat 700 zirgspēku lielu jaudu.

Pēcvārds
Andris uzsver, ka iespēju robežās visas pārbūves veiktas paša spēkiem, piemēram, motors izcelts un ielikts paša spēkiem, arī mūzika un panelis ir paša darbs, jo dažos autoservisos nācies saskarties ar ļoti zemu remontu kvalitāti un pat sabojātām detaļām. Tādējādi iespējams ietaupītu lielu naudas daudzumu, tomēr jārēķinās ar to, ka pie automobiļa var nākties pavadīt ilgu, ļoti ilgu laiku.
Andris pateicas tiem, kas viņu gan fiziski, gan morāli atbalstījuši projekta īstenošanā dzīvē. Īpašs paldies veltāms Jurim, Stranger, HaL, JLo, MaPo un, protams, viņa mīļotajai sievai.

 

TEHNISKAIS INFO

Modelis: Toyota Celica   Gen7
Dzinējs: 1923 cm2 3ZZ-GE (1797 cm2 2ZZ-GE + MWR stroker kit)
Gads: 2000

Modifikācijas:  

Exterior:  
* Custom whole car repaint (Satin black metallic)  
* 18" OZ RACING Ultraleggera wheels (stock 16" during winter)   
* 225/40ZR18 MICHELIN Eagle F1 tires  
* PIRELLI SotoZero winter tires  
* Custom front grilles  
* Custom engine underpanel  
* Raised hood scoop  
* TRD rear valance  
* TRD side skirts  
* Vizage front lip  
* Tinted TRD fuel lid  
* TRD Fuel cap  
* KAKUMEI carbon fiber wing  
* Diamond cut sidemarkers  
* HELLA HID (Low beam and fog lights)  
* Custom painted headlights  
* 03+ celica taillights  
* Tinted Windows  
* EUROLITE Elite series undercar neon kit  

Interior:  
* OBX ShortShifter  
* MOMO TREK R steering wheel
* TRD gauge overlay  
* Custom LED cluster and panel  
* BIMARCO Expert seats  
* SPARCO competition 4 point seatbelts   
* 13 m2 STP + Splen  
* 2 Pcs SOUNDSTREAM PW-12L subwoofers (Picasso series, 25th Anniversary Limited edition)  
* SOUNDSTREAM LS.60C front speakers (L.O.S. series, 25th Anniversary edition)  
* SOUNDSTREAM LS.652 rear speakers (L.O.S. series, 25th Anniversary edition)  
* SOUNDSTREAM TRA560.2 amplifier (Tarantula series)  
* SOUNDSTREAM TRA680.4 amplifier (Tarantula series)  
* SOUNDSTREAM SC-2A 2 Farad capacitor  
* SOUNDSTREAM Power Plant  
* 2 Pcs 12" SOUNDSTREAM "Spider" grilles  
* DLS FH-2B fuse holder  
* SIMOTA Oil Cap 
* MOMO floor mats  
* Interior neons  
* PROSPORT Premium Series Oil Pressure Gauge  
* PROSPORT Premium Series Oil Temperature Gauge 
* PROSPORT Premium Series Water Temperature Gauge
* PROSPORT Shiftlight
* Car PC based on Intel atom core2duo processor
* 7" Lilliput EBY-701 Touchscreen

Suspension:  
* ENERGY SUSPENSION polyurethane motor mounts  
* BREMBO drilled/slotted rotors  
* H&R lowering springs  
* KONI sport adjustable shocks  

Performance:  
* WISECO custom Piston Set (12.5:1)   
* CROWER Rods   
* DARTON Sleeves  
* NEW 1ZZ-GE Crankshaft   
* MWR Main Bearings (Coated)   
* MWR Rod Bearings   
* MWR Trust Washers  
* PIPER Stage 2 Camshafts   
* TRD Limited Slip Differential       
* MWR ARP head studs   
* APEXI Power FC and Commander   
* Datalogit   
* AEM Uego Wideband o2 Controller  
* WEAPON*R 4-2-1 Long Tube Race Header   
* SKUNK2 catback exhaust  
* INJEN Short Ram Intake  
* RPS Billet Flywheel  
* ACT Heavy Duty pressure plate  
* ACT Cluth Performance Street Disc   
* ACT Clutch Release Bearing   
* DENSO Iridium spark plugs  
* OPTIMA Battery  

Future plans  
* ROTREX compressor kit

 

Our Instagram

Sunday the 20th. - Templates Joomla