EOZZ Gen 7 GTS

Celicu īpašnieku individuāli veiktie projekti / Celica owners individual projects

EOZZ Gen 7 GTS

Atbildēt eozz » 07 Aug 2014 23:29

Neseno piedzīvojumu iespaidā, laikam laiks sākt dokumentēt manas celicas dzīves gājumu.

Neiegrimšu visās sīkajās pārmaiņās, kādas esmu veicis 1,5-2 gadu laikā, kamēr auto ir manā īpašumā. Tās nav tik iespaidīgas, lai būtu pieminēšanas vērtas un domāju, ka tas, kas sekos, būs krietni vairāk pierakstīšanas vērts...

Tātad, 2014. gada 19. jūlijā Kuldīga svinēja savus pilsētas svētkus. Nav jau tā, ka tas būtu kas tieši saistīts ar auto pasauli, bet Celica tur paciemojās kluba kopējās ierašanās iespaidā.

Skaists bija šis svētku laiks, Kuldīga atstāja daudz labu iespaidu un atmiņu. Pilsēta ļoti sakopta un pirmo reizi apciemota apzinīgā vecumā, taču jo daudz emociju radās tieši vakaram tuvojoties.

Ap plkst 20:00 - 21:00 autoklubs devās iekarot Kuldīgas ielas parādes braucienā... cilvēku pūļi, skatieni, saucieni, prieki, viss palika prātā kā labas un motivējošas atmiņas.
Tomēr, pūlim izpatīkot, kādam bija jāuzņemas huligāna pienākumi un jāpasvilina sajūg-khe- riepas! Un jāpagāzē kā negudram.

Šo godpilno pozīciju uzņēmos es, draiski šļūkādams pa bruģi pārdesmit reižu.
Bērnu prieki, omju sejas un vietējo pilsētas menedžeru (čaļi džinsu kostīmos ar dvuļām un svilpieniem) reakcijas bija neaizmirstamas.

Komentāri lika aizdomāties, vai neesmu kaut kur uzzīmējis Ferrari zīmi uz kapota.

Taču tad, negaidīti savienojās vairāki faktori.

Faktors Nr.1:
Dažas nedēļas iepriekš, 2014. gada Jāņos es biju zaudējis dzeses šķidrumu plīsuša radiatora dēļ, šajā laikā ar auto nācās braukt no Cinevillas līdz Rīgai, nepārtraukti pielejot ūdeni un cenšoties nepārvārīt dzinēju. Toreiz tas izdevās šķietami bez sekām. Tika nopirkts jauns radiators un pilnībā nomainīts šķidrums, vairākas nedēļas nobrauktas ar normālām motora temperatūrām.

Faktors Nr.2:
Aptuveni pusotru gadu netika mainīta eļļa.
Auto ziemā bija stāvējis nekustināts, kilometrāža bija normāla - ap 7000km gada laikā.
Gandrīz mēnesi plauktā stāvēja 5w-30 eļļa, kuru laika trūkuma un slinkuma lieluma dēļ neizdevās saliet iepriekš...

Faktors Nr.3:
Nav zināms kāda ir precīzā motora vēsture, vai tam bijušas normālas apkopes vēsturiski utt.

Atgriežoties pie Kuldīgas...
Dažādo fona faktoru iespaidā, pēc otrā spolēšanas desmita sasniegšanas un dažu brīdinājumu saņemšanas no Pelēča, motora telpā ietrīcējās iepriekš nebijusi skaņa.
Klaboši - rotējošs troksnis, kas auga atkarībā no apgriezienu skaita.
Pirmajā brīdī minējumi bira viens pēc otra, izbeigušās sajūga atsperes, izspiedējgultnis, kurvis, sadales vārpstas un vēl, kas tik neskrēja gar acīm...

Tālāko gājiena distanci, neskatoties uz pūļa priekiem un aicinājumiem, nācās veikt ļoti mierīgi, mierīgāk nekā braucot caur dzīvojamo zonu, kur bērnam ripo bumba pāri ceļam..

Ar cerībām, ka problēma radusies tikai liela motora karstuma dēļ, auto tika atstāts atdzišanai un vakars tika paturpināts kājāmgājējos, pavazājoties pa svinošo pilsētu.

Ap plkst 3:00 naktī tika nolemts kolonnā braukt uz Rīgu (160 km).

Jau uzsākot braucienu no veikala stāvvietas, varēja dzirdēt, ka skaņa nav pazudusi auto atdziestot. Tā joprojām, sirdī griežot, klabēja no 2000 RPM un uz augšu.
Pēc aptuveni 10-20 braukšanas minūtēm un apm. 20 nobrauktiem kilometriem, mans motors apstājās braucot uz 100-105 km/h. Bez īpašiem trokšņiem, bez būkšķiem, bez nekā... tikai klusi nometot apgriezienus no 3000 uz 0 sekundes desmitdaļas laikā.

Sajūta, protams, bija interesanta. Pa rāciju tika sasaukti citi līdzbraucēji un auto apstādināts ielas malā, nekurienes vidū.
Izvēļu nebija daudz, auto nebija iedarbināms, startējot notika ķīlēšanās kaut kur motora iekšās... ar lielu Gozas palīdzību auto tika nogādāts tuvākajā drošajā vietā – Sabilē, 4:00 naktī...
Tuvākajās divās dienās tika sarunāts vilcējs ar piekabi un auto atripoja uz Rīgu, atkal jau 2:00 naktī.

Attēls

Attēls

Tas tika novietots mājas pagalmā un atstāts tur, paralēli daudzas stundas domājot, kādu risinājumu rast šai situācijai. Pārdomu un pētījumu rezultātā radās secinājums, ka izbeigušās ir kloķvārpstas starplikas (šāles), jo motoreļļa pārstāja pildīt savu funkciju viskozitātes zuduma dēļ, karstuma un vecuma iespaidā. Kloķvārpsta berzējās pret starpliku un abi metāli pie lielās berzes visdrīzāk sametinājās, līdz tādam līmenim, ka starplika sāka rotēt līdzi kloķenei un ķīlēt to.

Risinājuma varianti bija šādi:
1. Auto norakstīt, atdot daļām, aizmirst, padzīvot ar autobusa biļetēm, piekrāt naudu, paņemt kaut ko kredītā un dzīvot tālāk.

2. Paturēt auto. Pirkt motoru un ielikt to šī vietā.

3. Paturēt auto. Atdot auto servisā, lai tur motoru ceļ ārā un remontē.

4. Remontēt visu pašam.

Apsverot izvēles, veicu vairākus telefona zvanus. Šajā laikā Celica GTS 2ZZ-GE motors baltijas reģionā maksāja pusi no šī konkrētā auto vērtības (ap 800-1000 euro). Šādi motori bija pieejami 3-4... Baltijā!
Ņemot vērā to, ka pēdējo pāris mēnešu laikā auto tika ieguldīti ap 150 euro sīkumu uzlabošanā, bremzēs, amortizācijā, ņemot vērā auto sentimentālo vērtību manā prātā un emocijas, kuras bija palikušas vēl no Kuldīgas pūļa, izšķīros par 4.to variantu.

Vienmēr biju jaucis visu kam tiku klāt, pētījis un licis kopā, kopš sevi atceros. Tādēļ šāds projekts pat mazliet iepriecināja. Es beidzot varēšu novērst visu, kas man nepatika motora darbībā, beidzot varēšu uztaisīt sanitāro tīrīšanu motortelpā un zināšu par savu auto vairāk kā jebkad. + darba kvalitāte būs man kā saimniekam 100% kontrolējama un pēc tam piedzīvojama. Kā arī, remontam paša rokām vajadzētu būt lētākam, nekā nododot auto servisā, kur nezināmi toļiki var izdarīt mistiskus brīnumus.

Tā nu, saprotot, ka šī lēmuma dēļ vairākus mēnešus lietošu Rīgas Satiksmi, ka pa vakariem, pēc darba, brīvā laika vispār nebūs, brīvās naudas necik, ka ilgu laiku nagi būs melni, rokas nogurušas un prāts nodarbināts, uzsāku sava dzinēja izcelšanu.

Tālākajos rakstos būs informācija par motora izcelšanas piedzīvojumiem utt.
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt ziemyks » 08 Aug 2014 11:42

paskaties sākumā kas ir ar ķēdi, varbūt tikai kāds spriegotājs izģērbies!
Lietotāja avatars
ziemyks
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 478
Pievienojies: 26 Apr 2011 21:43
Atrašanās vieta: Ventspils, Rīga

Atbildēt Edzy » 09 Aug 2014 09:02

Bija interesanti palasit! ;)

Veiksmi darbos, un saliec vairak info ko dari, lai varetu uzzinat kaa tev iet ;)
Edzy
New one
 
Atbildes: 329
Pievienojies: 07 Jūl 2013 21:38

Atbildēt eozz » 09 Aug 2014 22:32

Sekojošais apraksts un bildes varbūt kādam noderēs, procesa laikā tika un tiek uzņemti ļoti daudzi attēli, lai nepieciešamības gadījumā ir vizuāli materiāli atmiņai, šeit ir tikai daļa no visa procesa, vairāki sīkie soļi nav aprakstīti, vajadzības gadījumā, varat par tiem jautāt...


Diena Nr. 1

Auto atdzīts uz manu pagalmu, ir darbadienas vakars, spīd saule. Laiks smērēt rokas!

Attēls

Auto noņemts motora pārsegs, lai vieglāk darboties.

Attēls

Sāku ar vienkāršo... noņemu pa detaļai nost... pirmo atbrīvoju akumulatora - gaisa filtra zonu.

Daži tizli vadi... akumulatora oriģinālais stiprinājums kaut kur pazaudēts. Pats aķis sēž uz plastmasas "šķīvja".

Attēls

Zem plastmasas šķīvja apakšā rūsas un smilšu pasaule...
Kompja plastmasas kaste ir ar iepriekš nolauztām kājām, kas ir piekausētas ar lodāmuru..

Attēls

Kompim izrauti vadi, oriģinālais izkārtojums šāds..

Attēls


Gaisa filtra kastes sāna skats, no ģeneratora puses skatoties uz šofera pusi

Attēls

Motortelpa palēnām atbrīvojas...

Attēls

Atsvabinu vārstu vāka malas, šeit cauruļu skats...


Attēls

Izrauju svečvadus ...

Attēls

Kopskats

Attēls

Noskrūvēti zemējumi un vēl daži loriņi visapkārt...

Attēls

Ziņkārība apmierināta - vārstu vāks nost :

Attēls

Pirmais fak moments... Ieplūdes sadalenes Lift profila virsma ir diezgan padilusi.

Attēls

Jāmaina sadeles vārpsta un rocker armi, kas ir pretī sadalenes profiliem.

Pirmā diena galā...
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 10 Aug 2014 11:52

Citāts no monkeywrench racing :

Some 2ZZ engines, especially the 05+ models, have a problem that causes excessive wear to the larger intake camshaft lobes. If you catch it early you can simply swap out the camshaft and all is well. If you wait you will probably destroy your rocker arms and also you will be circulating debris through your oil system and risking further engine damage. At the first signs of abnormal wear replace that cam and the rockers if necessary! If you can feel a wear groove in the larger (VVL) cam lobes with your finger nail, especially if the engine is not high mileage, then it is probably bad. The problem usually occurs at lower mileage and is very noticeable by 20-30k miles. Be sure to also replace the rockers if the wear mark on them is wider than 2.5mm or if wear is significant near the edge of the pad.


Jauni ieraksti par motora celšanu drīzumā...
To be continued
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 10 Aug 2014 21:32

Nākošā diena...

Uzsākot darbu, kāds debesu draugs iedevis zīmi veiksmei...

Attēls


Rauju nost visas caurules un procesā fočēju visus ceļus...

Attēls


Izskrūvēju ģeneratoram 3 skrūves - vienu virspusē, vienu malā vienu apakšā un aizloku to prom, līdz vietai kur var izņemt

Attēls

Paralēli ir notecināts dzeses šķidrums, noņemtas caurules un izcelts radiators...

Attēls

Pirms tam, protams, vajadzēja noskrūvēt vairāk kā 10 skrūves no visiem metāla rāmjiem un plastmasām, kas sakabinātas uz radiatora virspuses...
Gaisa filtra kaste, motora aiztaisīšanas āķis utt.

Attēls

Detaļu kaudze krājas...

Attēls
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 10 Aug 2014 21:59

Nākošie pasākumi jau norisinājās garāžā zem auto, ap auto un virs auto...


Pirmā problēma ar ko saskāros bija tas, ka pusasīm nebija iespējams noskrūvēt galā esošo 30 mm uzgriezni.

Tas bija tā ieēdies, ka atslēgas lūza un locījās.

Lai izietu no situācijas izdevās noņemt putekļu sargus no stupicas puses.

Pēc tam lienot zem auto arī nācās cīnīties ar visu pusasi...

Attēls

Te skats no motora apakšas uz pasažiera pusases malu. Lai to dabūtu vaļā un izrautu no kārbas, vajag atvienot visu, kas turās pie amortizatora apakšas, noņemt bremžu disku, bremžu supportu,atsaiti...

Lai izrautu pasažiera pusasi, vajag atskrūvēt divas skrūves. viena no šīm skrūvēm bija nelabojami ieaugusi savā vietā...
To nogriezu ar fleksi

Attēls

Tā kā skrūves ass bija palikusi ārā, to izdevās satvert un karsējot ar propānu izgrozīt lēnām ārā, skrūvējot un eļļojot.

Attēls

Kad skrūve jau bija pāri šuves vietai, izkustinājo otro, kura bija virs šīs...
Tā veiksmīgi iznāca ārā bez griešanas.

Tad vajadzēja ar lomiku plest šo vietu, kur pusass pieskrūvējas pie motora. Pēc 15-30 minūtēm un pauzes saules gaismā pusass padevās un izšļuka ārā...

Tiesa šajā laikā es diezgan ļoti lietoju kuvaldu, lai abas plātnes attālinātu.

Pusase izrauta...

Attēls

Šofera puses pusass izrāvās vieglāk, bet arī ar diezgan lielu fizisku spēku to 10 reizes raujot. + raušanas laikā vajadzēja uzturēt pēc iespējas taisnāku leņķi pret ātrumkārbu...

Attēls

Pēc visa šī piedzīvojuma, pasažiera pusass tika patīrīta un zona kur tā ieskrūvējas pie motora balsta biš piepucēta no rūsas...

Attēls

Pēc tam arī saeļļota ar castrol smēri...

Attēls



Tālāk man diezgan ļoti nepaveicās ar apgaismojumu, bedrē lietoju nelielu halogēna prožektoru, tam izbeidzās spuldze un nācās lietot lampu.

darbojoties zem motora kādā brīdī lampa man blakus ausij uzsprāga radot ļoti omulīgu sajūtu. Veiksmīgi - neviens stikls netraumēja mani.


Attēls

Nospļāvos, nomainīju spuldzi un strādāju tālāk...


Bija palicis stūres iekārtas eļļas spiediena pumpis, kas ir piespiests pie motora ar divām skrūvēm, abās pusēs skrūvēm ir alumīnija motora balsti, pats pumpis ir alumīnija, līdz ar to, tas bija ļoti veiksmīgi sakodies ar motora bloku...

Pēc ilgstošas masēšanas ar lauzni un kuvaldu, bet vairāk ar kuvaldu, tas veiksmīgi padevās un kļuva paklausīgs manās rokās...

Skats no apakšas, pasažiera sāns motoram...

Attēls

Attēls

Pēc šī, viss pārējais jau bija atvienots un ir palikuši motora spilveni...

uzsāku atbrīvot pirmās skrūves, taču vakars bija klāt un devos ēst'i, dzert'i un iztīrīt galvu...

Attēls
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt noname » 11 Aug 2014 21:54

Kādu eļļu lej dzinējā?
принц на красной селике
Lietotāja avatars
noname
New one
 
Atbildes: 445
Pievienojies: 06 Sep 2009 21:14
Atrašanās vieta: salaspils

Atbildēt Chris » 18 Aug 2014 17:21

Prieks lasīt, ka viss izklāstīts diezgan detalizēti, kādam nākotnē noderēs. :)

Lai veicas darbos!
BMW e46 - Daily
Celica - Ghost.
Celica: The name is derived from the Spanish word for "heavenly" or "celestial".
Lietotāja avatars
Chris
Toyota Celica Gen6
 
Atbildes: 334
Pievienojies: 09 Okt 2011 11:25
Atrašanās vieta: Cēsis.

Atbildēt eozz » 18 Aug 2014 19:49

Turpinot stāstu...

Atbrīvoju pēdējos motora spilvenus


Attēls

Aptinu ap motoru auto vilkšanas štropi un to iekāru vinčas ķēdē.

Attēls

Vinča paredzēta līdz 1 tonnai, izcelsmes vieta "Latgalīte", stāvoklis - jauneklīga.

Attēls

Viss tiek pa bišķim ietestēts, skatīts vai kāda skrūve kur nav palikusi, vai nekas neķerās..

Attēls

Tā tas sivēns lēnām peld no siles ārā...

Attēls


Kad motors pacelts pāri radiatora līmenim, auto izstumts no motora apakšas.

Priekšējie riteņi pieskrūvēti bez pusasīm, pa taisno pie stupicām.

Attēls


Te gaidāma mazgāšana un ja liktens lems, arī kas vairāk...

Attēls

Attēls


Savukārt te - labošana.

Attēls
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 18 Aug 2014 20:21

Motors nu ir ārā...

Attēls


Pirmā lieta, kas kaitināja jau ilgu laiku - motora karstuma vairogs, abpus izplūdes kolektoram...

Tam jau sen bija izdilušas skrūvju stiprinājuma vietas un tas ik pa laikam vibrēja. + pie katalizatora posma skrūvēšanas baigi čakarēja normālu piekļūšanu ar rokām..

Attēls

Attēls

Tas tika nolikvidēts

Attēls

Skrūvju galvas nost un aidā..

Attēls

Lokās kā no presēta kartona...

Attēls


Attēls

Attēls


Virsējā daļa nost...

Tas pats tika izdarīts arī ar vairoga apakšu

Attēls

Iespējams, ka nepareizā secībā, bet tikai tagad tika nolieta motora eļļa.

Attēls

Tek kā ūdens, krāsa kā šokolādei... bez komentāriem

Tālāk aiziet kārbas noskrūvēšana...

Attēls

Attēls

Attēls

Virspusē divas lielās skrūves, pa perimetru mazākas un no abām pusēm, gan no motora, gan no kārbas puses..

Attēls

Attēls

Attēls
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 18 Aug 2014 20:32

Attēls

Attēls

Attēls

Kārba nost, laiks paskatīties, kas sajūga kurvim vēderā...

Gan jau, ka ar kārbu arī kaut ko darīšu, vēl nav gala lēmuma par plāniem, vai remontēt šai sinhronizatorus, vai paņemt citu 6 ātrumu kārbu, jo šī ir no GT 5 ātrumu celicas, vecāka saimnieka uzlikta uz GTS celicas... galīgi ačgārns solis, līdz šim pieciests...

Attēls

Attēls

Ir plāns ņemt cita sajūga komplektu, līdz ar to izspiedējgultnis, kurvis un sajūgs būs cits, bet līdz tam nonākšu vēlāk...

Attēls

Taisu vaļā sajūga kurvi, vienā malā ir dubulta metka uz kurvja/spararata, izskatās, ka vēl no rūpnīcas.

Viss kurvis pieskrūvēts ar vairākām īsām skrūvelēm..

Attēls

Pēc zināmas cīņas ar lomiku un garu skrūvjgriezni, kurvis ir nost, līdz ar to arī sajūga disks.

Attēls

Attēls

Sajūga diska virsma un biezums neapmierina.

Attēls

Spararats

Attēls

Pēc kārbas noņemšanas, motors ar vinču atkal pacelts gaisā un pieskrūvēts pie 131 dāsni aizdotā motora stenda.

Skrūves nācās piemeklēt ļoti garas, lai tās izlīstu cauri motora/kārbas skrūvju caurumiem un pa virsu varētu piemest uzgriežņus.

Attēls

Attēls

Attēls



Šajā vietā arī motora jaukšana pagaidām apstājās sakarā ar pilnīgu laika deficītu darbā un citur.

Tāpat konstatēju, ka mājas nav vajadzīgās galvas skrūvju atslēgas, bet pie tā tiek strādāts.

Turpinājums sekos...
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt Artis » 21 Aug 2014 21:34

Es ceru ka vismaz precīzi noskaidrosi kas par vainu dzinējam. Savādāk ja pieņemsi ka tikai eļļa bija vainīga un liksi kopā nepārmērot detaļas, tad tur pēc pāris simts km atkal būs staļingrada. Pārmēri elipses kloķa/klaņa mehānismā. Norauj kartera ventilāciju un sabildē. Visu to bleķa kluci dajauc un nes TIKAI uz ultraskaņu. Eļļā bija metāla/AL skaidas? Pārmēri cilindru sienas/kloķenes kaklus, vadīklas, sadalenes, vārstus utt tas mēsls pa eļļu aiziet visur. Vēl jo vairāk ja niez nozīmēties idiotiem ar klabošu dzinēju un dot grīdā ( un pēc tam "mēģinat" ar dzeni braukt uz Rīgu). Šito lasot gandrīz no krēsla nokritu. :D :D Moš labāk nelien dzinējā? Sāksi vēl ar kuvaldu ņemt kloķeni ārā.
Vispār pastāsti kāds ir tavs remonta plāns? Samainīt šāles, blīves/blīvslēgus un maukt tālāk?
Lietotāja avatars
Artis
New one
 
Atbildes: 444
Pievienojies: 11 Dec 2006 22:56

Atbildēt eozz » 31 Aug 2014 15:16

Stāsta turpinājums...

Attēls

Attēls

Attēls

Atbrīvoju visus loriņus no ķēdes - zobratu vāka. Sāku ar siksnas spriegotāju, turpināju ar ūdens sūkni, trijstūrveida ģeneratora statni utt.

Attēls

Ūdenssūknim noņemu rulli..

Attēls

Tieku klāt pie skrūvēm un brīvoju visu nost...
Attēls

Sūknis izskatās tāds mazliet kreisais ar plastmasas dzenskrūvi..

Attēls

Skats iekš motora cauruma, kur sūknis atradās..

Attēls

Turpinājumā..
Noņemu kloķvārpstas pozīcijas sensoru.

Attēls

Attēls

Kloķvārpstas rullis...
Attēls

Attēls

Pazūd visas ķēdes vāka skrūves, pa vienai...


Attēls

Attēls

Urķēju vaļā..

Attēls

Attēls

Pilnīgi visas blīves motoram ir iezieķētas ar FIPG - Form in place gasket. silikona smēri, tāpēc viss ir labi salipis, bet vaļā nāk ar nelielu intīmu massāžu.

Attēls

Attēls

Attēls

Attēlā redzamais melnais pipsis ir ķēdes spriegotājs, precīzāk tas, kas spiež uz vienu no divām plastmasas ķēdes renēm..

Izdarīju nepareizi to vispirms neizskrūvējot, bet šoreiz bez sekām...

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Dienas beigas (20.augusts 2014.)
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 31 Aug 2014 16:41

Show must go on...

23. augusts.

Attēls

Lift bolti - standarta problēma GTS celicām, šie jau ir jaunā standarta...

Attēls

Tālāk secība aizgāja mazliet neloģiska, bet metīšu te visu tāpat...
Atjaucu ieplūdes sadalenes stiprinājumus

Attēls

Attēls

Noņemu spriegošanas renes

Attēls

Aidā ķēde...

Attēls

Kloķenes zobrats

Attēls

Mazliet pakutinot ķēdi no visām pusēm, tā ir nost....

Attēls

Attēls

Noņemu zobratu un uz tā sēdošo eļļas sūkni.

Attēls

Attēls

Tālāk turpinās darbs no virspuses, atbrīvotas abas sadalenes...

Attēls

Attēls

Kopskats

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Krāmējas kaudzē...

Attēls

Piedzīvojums turpinās ar ieplūdes kolektora noņemšanu. Patiesībā šo varēja darīt krietni agrāk, bet kaut kā līdz šim brīdim tīri labi varēja iztikt arī ar kolektoru pieskrūvētu..

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Kolektors nost un arī ap tā blīvi viss nozieķēts ar FIPG...

Attēls

Attēls

Kolektora turēšanā iesaistītās skrūves (visu ko varēja atstāt pieskrūvētu centos atstāt...)

Attēls

Aizbāžu gaisa iesūces rīkles.. tīri tā, lai mazāk štrunti birtu iekšā...

Attēls

Uzpucēju un notīru kolektora pieguļas vietu..

Attēls

Tālāk kārta izplūdes kolektoram... Vizuālais izskats pašam baigi nepatīk, bet nu jāskatās no budžeta vai būs iespēja mainīt arī to...

Attēls

Atskrūvēju statni

Attēls

Aidā...

Attēls

Izplūdes kolektora blīve visa rūsā un sū...os

Attēls

Attēls

Tālāk motors tika apmests otrādi, lai turpinātu darbu pie kloķenes izcelšanas...

Attēls

Lai nesabuktētu un nenolocītu sveču caurules uc sīkumus, motors sēž uz diviem ķieģeļiem no abām pusēm...

Attēls

Eļļas sūkņa - kartera daļa nost...

Attēls

Starp citu nav bilžu no kartera noņemšanas, bet tas tā...

Tas arī viss sēž uz FIPG blīves, līdz ar to savienojuma vieta ir cūcīga..

Attēls

Skats no dibenpuses, redzami klaņi, kloķene, eļļas filtra ieskrūvēšanas vieta utt...

Attēls

Notīrīts FIPG

Attēls

Attēls

Attēls

Izskrūvētas visas 12 staru 12mm skrūves un 6 kanšu 12 mm skrūves, bet dažas vēl ir paslēptas...

viena no slēptajām ir zem eļļas filtra "kakla", vēl dažas zem metāla vāciņiem, kuri ir pagriežami ar milzīgu seškanti...

Attēls

Tik liela seškanša man nav, tāpēc tas tiek operatīvi uzmetināts no skrūves galvas un armatūras...

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls


23 augusts galā...
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 31 Aug 2014 17:03

24. augusts, here we go...

Paveras skats uz kloķeni

Attēls

Attēls

Attēls

Pauzēs, kad kaut ko skrūvēt ir apnicis, turpinās tīrīšanas darbi..

Attēls

Atklājās, ka vecu šķidrās blīves materiālu var forši notīrīt ar ledus skrāpi...

Šajā brīdī pievērsu uzmanību plāksnītei uz motora...

Attēls

Redzams VIN kods...
Atceroties dažus ciparus no auto VIN koda sapratu, ka motors ir mainīts, jo kodi atšķiras. Intereses pēc vakarā ievadīju motora kodu VIN decoder kaut kādos pāris saitos...

Izrādās, ka motors ir 2003 gada, tātad jau facelift gada.

VIN: JTDDY32T830068554
WMI / VDS / VIS:JTD / DY32T8 / 30068554
Model: Celica
Type: Car
Make (Manufacturer): Toyota
Model year: 2003
Manufactured in: Japan (Asia)
Plant: Tahara, Japan
Sequential number: 068554

Pats auto ir 2000. gada

Turpinot stāstu par atspeķošanu...

Attēls

Attēlā ātrumkārba - arī ne oriģinālā, jo GTS oficiāli ir tikai 6 speed manual. Šī ir 5 speed...

Attēls

Attēls

Kārba nošpricēta ar Cenuklubā nopirktu Valvoline engine degreaser. Cena ap 5,50 euro par 500 ml balonu.

Ar vienu balonu pietika uz kārbu un ieplūdes kolektoru, vairākas reizes špricējot.

Tas pats notiek motortelpā..

Attēls

Attēls

Aidā vecais speķis..

Attēls

Attēls

Pēc ateļļotāja nomazgāšanas ar lielu daudzumu ūdens, paliek smilšains nosēdumu slānis, šie nosēdumi jau ir bez speķainības, bet tāpat turās labi, uz tausti šķiet mālaini, gan jau akumulējušies gadu gaitā...

Tāpat atklājas visi skrāpējumi, kas zem eļļām bija nemanāmi.

Attēls

Attēls



24. augusts galā!
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 31 Aug 2014 17:17

26. augusts... Ceļu ārā kloķeni un skatos uz defektiem...

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

Īpaši cietis ir viens klanis un viens kloķvārpstas posms, kur šim klanim ir griezušās riņķī starplikas.

Uz visām starplikām ir diluma pazīmes, bet vienas ir nodrāztas līdz spožam metālam.

Vēl nav noskaidrojies vai kloķenes cietušo vietu ir iespējams izslīpēt. Bail, ka defekta dziļums ir tik liels, ka remontšāles nespēs to aizlāpīt. Šādā gadījumā remonta izmaksas dramatiski pieaugs.
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 31 Aug 2014 17:41

30. augusts - Motora galva

Šeit gan no fotogrāfijām ir izlaists vesels process.

Nācās meklēt 12staru atslēgu galvas skrūvēm (bihexagon torque)

Attēls

Šāda atslēga atradās vienā instrumentu veikalā tieši blakus latgales tirgum, diemžēl, kad to mēģināju iebāzt caurumos, kur pretī ir galvas skrūves, resnais - atslēgas sviras iespraušanas gals bija par lielu. Rezultātā nācās nodarboties ar improvizētas virpas rokdarbiem un pusstundas laikā to noslīpēt pietiekoši tievu (par 3mm diametrā tievāku) lai tā ielīstu visur kur vajag...

Attēls

Arī spēks, kas bija vajadzīgs, lai atbrīvotu galvas skrūves, bija iespaidīgs..

Skrūves, protams, tika vilktas vaļā pakāpeniski un secīgi - no centra uz ārpusi, pa diognālēm...

Attēls

Attēls

Attēls

Attēls

No galvas sāna jānoskrūvē Lift funkcijas eļļas solenoīds (lift valve), lai izspiestu rocker armu un noņemtu vārstu rockerus, kas ir nodiluši...

Attēls

Attēls

Attēls

Rocker armu stieni var izstumt ļoti viegli no vienas puses.

Attēls

Attēlā noņemts rokers

Attēls

Attēls

Labās puses profils ir gredzens, kas rotē, kreisās puses profils iespiežas uz iekšu. Kreisā puse atbild par lift funkciju pēc 6000 apgriezieniem, kā redzams, tam ir nevienāda nodiluma pēdas, šādas pašas pēdas ir uz ieplūdes sadales vārpstas.

visi 4 rokeri un sadelene ir jāmaina, lai izvairītos no defekta turpināšanās.

Tālāk spēlējos ar virzuļiem...

Attēls

Attēls

Uz virzuļu galvām foršs piedegums... par laimi nav virzuļu - vārstu satikšanās pēdu...

Attēls

Attēls

Nogurums klāt un 30. augusts galā...
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt eozz » 31 Aug 2014 17:53

31. augusts...

Tīrīšanas darbi, sīkumi...

Attēls

Ar benzīnu un mīkstu metāla birsti tīru nost degumu no virzuļu virsmām un gredzenu rajona, rezultātā gredzeni kustās brīvāk...

Attēls

Attēls

Ņemu nost VVT-i (variable valve timing) zobratu, lai vēlāk tiktu tajā iekšā un iztīrītu kišķas...

Attēls

newcelica foruma plašumos atradu informāciju, ka toyota ir TSB (service bulletin) par vvti zobrata darbības traucējumiem. Zobrats pagriežās noteiktos grādos pateicoties eļļas spiedienam, ar gadiem eļļas nosēdumi liek tam kustēties sliktāt un dators rāda 1349 error kodu. Kurš kā reiz rādījās arī man. Tādēļ zobrata izjaukšana būtu svētīgs darbs.

Diemžēl, japāņi ir viltīgi, pat pārāk viltīgi un ir pievilkuši šo zobratu ar 5staru skrūvēm... (wtf).

Vajadzīgās atslēgas man nav un nekāds ātrais rīks tās nedabūja vaļā, būs jāgudro vēlāk...

Attēls

Neskaitot dīvaino 5staru atslēgu, zobrata montēšanai ir vesels process ko vajag veikt tā atslēgšanai un aizslēgšanai. Tam vajag gaisu...

Šo visu darīšu citreiz...

turpinu ar spararata nomontēšanu no kloķenes...

viltīgais jautājums - kā atskrūvēt skrūves uz apaļas kloķvārpstas, ko nav kur noturēt, jo skrūvju spēks ir ļoti liels?

Ar divām atslēgām...

Attēls

Pēdējo skrūvi attaisīju atspiežot spararatu pret zemi...

Attēls

Turpinu mazgāšanas un attaukošanas...

Attēls

Attēls


31. augusts galā un priekšā vēl vairāki darbi...

Detaļu meklēšana un pasūtīšana, kloķenes stāvokļa noteikšana - slīpēšana/pirkšana.

Ja laiks ļaus, vairāku daļu tālāka attīrīšana un krāsošana.
Do you even lift?
www.hefaists.lv
Attēls

2ZZ sounds better than Jay-Z!
Lietotāja avatars
eozz
CelicaClub member
CelicaClub member
 
Atbildes: 476
Pievienojies: 03 Dec 2007 19:59
Atrašanās vieta: Rīga

Atbildēt Artis » 03 Sep 2014 21:59

Kurā kaklā ir švīkas kloķenei? Tur ir tikai un vienīgi nākamais remonts.
Gredzenus atstāsi vecos? Cik liels viņiem dilums?
Spararatu civilizēti taisa vaļā kad dzinējs vēl ir mašīnā, ja tomēr ir izcelts, tad sabloķē kloķeni ar koku blokā, šādi "iespiežot" iebrauc riskā salauzt, jo viss no čuguna. Es ceru ka virzuļi ir atzīmēti. Cilindros nodilums kāds?
Sen nav bijis uzšķērsts tāds dzinējs, tāpēc interesanti kāda staļingrada ir citiem.
Lietotāja avatars
Artis
New one
 
Atbildes: 444
Pievienojies: 11 Dec 2006 22:56

Nākošais

Atgriezties uz Projekti / Project

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 1 viesis